10. oktober 2024

Erik Lindell, postdoc

Gæstepostdoc

Erik Lindell startede i juli 2024 som gæstepostdoc ved sektionen for Algebra & Geometri og Center for Geometri og Topologi, med Nathalie Wahl som mentor.

Erik Lindell

Eriks forskning er støttet af et stipendium fra Knut og Alice Wallenbergs Stiftelse.

Erik fik sin kandidatgrad fra KTH Royal Institute of Technology i Stockholm i 2018. Herefter var han ph.d.-studerende ved Stockholms Universitet under vejledning af Dan Petersen og afsluttede sin ph.d. i foråret 2023 med afhandlingen ”Stable invariants of some topological moduli spaces”.

Han tilbragte det akademiske år 2023/2024 som FSMP-postdoc ved Institut de Mathématiques de Jussieu i Paris, Frankrig, under vejledning af Najib Idrissi.

Eriks forskningsinteresser ligger inden for algebraisk og geometrisk topologi, og hans forskning er især fokuseret på kortlægning af klassegrupper og modulirum af mangfoldigheder.

“My current main projects are about stable cohomology of mapping class groups of handlebodies and their Torelli subgroups”, forklarer Erik.

Du kan finde Erik i kontor 04.0.03.