9. september 2024

Garbiñe Cid Ruiz, ph.d.-studerende

Garbiñe Cid Ruiz blev ansat som ph.d.-studerende den 1. august 2024 i sektionen for Analyse & Quantum og arbejder sammen med Centre for the Mathematics of Quantum Theory (QMATH).

Garbiñe Cid Ruiz

Garbiñe afsluttede sin bachelorgrad i matematik ved University of the Basque Country. Senere flyttede hun til København for at læse sin kandidatgrad i matematik på KU. Hun skrev sit speciale med titlen "Equivariant Quantum Channels for SU(2)" under vejledning af Jan Philip Solovej og medvejledning af Blazej Teofil Ruba og Tommaso Aschieri.

Garbiñe er begyndt på sine ph.d.-studier under vejledning af Jan Philip Solovej. Hun vil studere den minimale output-entropi for ækvivalente kvantekanaler for flere grupper. Hendes forskningsinteresser omfatter kvantematematik, matematisk fysik, kvanteinformationsteori og operatoralgebraer.

Du kan møde Garbiñe i Vibenshuset, Lyngbyvej 2.