10. september 2024

Marcus Piil Pedersen, erhvervs-ph.d.-studerende

Marcus startede 15. august 2024 som erhvervs-ph.d-studerende i et samarbejde mellem PFA og Institut for Matematiske Fag, støttet af Innovationsfonden.

Marcus Piil Pedersen

Marcus har en bachelor- og en kandidatgrad i matematik-økonomi fra Københavns Universitet. Hans speciale hed ”Volatility Estimation; A Path-Dependent Approach”. Det arbejdede på udvidelser af modellen introduceret i ”Volatility is (mostly) path-dependent” af Guyon og Lekeufack i 2023. Vejleder var Rolf Poulsen.

Han har desuden taget en master i finansiel matematik på London School of Economics. Her vandt han Joseph Abraham-prisen for ”Outstanding achievement in his studies”.

Marcus arbejde som undervisningsassistent i en række fag på MATH, og siden som forskningsassistent på Center for Big Data in Finance (BIGFI), samt CBS og Økonomisk Institut på KU. Han har desuden været research-analyst i Capital Four.

Ph.d.-projektets titel er ”Det dynamiske forhold mellem volatilitet og forventet afkast” og Rolf Sørensen er ph.d.-vejleder. Virksomhedsvejledere er Peter Honoré og Morten Barslund fra PFA.

De kan træffe Marcus på kontoret 04.4.05.