7. oktober 2024

Aleksei Kulikov, postdoc

Aleksei Kulikov startede den 15. september 2024 som postdoc ved sektionen for Analyse & Quantum.

Aleksei Kulikov

Aleksei har en B.Sc. fra Saint-Petersburg State University, Rusland, hvorefter han flyttede til Norge, hvor han fik sin ph.d. ved Norges teknisk-naturvidenskabelige universitet (NTNU) under vejledning af professor Kristian Seip.

Før han kom til Danmark, tilbragte han to år som postdoc på Tel Aviv University i Israel.

Her i København bliver Aleksei en del af Centre for the Mathematics of Quantum Theory, hvor han arbejder sammen med professor Jan Philip Solovej.

Alekseis interesser ligger i analyse og de analytiske formuleringer af usikkerhedsprincippet, og han håber at kunne anvende sin viden om kompleks og harmonisk analyse til studiet af de matematiske egenskaber ved Bose-gassen og de magnetiske Schrödinger-operatorer.

Du kan finde Aleksei på QMaths kontor i Vibenshuset.