3. oktober 2024

Artemis A. Vogiatzi, postdoc

Den 1. oktober 2024 startede Artemis i en treårig postdoc-stilling i Copenhagen Centre for Geometry and Topology (GeoTop), med professor Niels Martin Møller som mentor.

Artemis A. Vogiatzi

Artemis er født og opvokset i Grækenland. Hun fik sin bachelorgrad i matematik fra University of Ioannina (Grækenland) i 2018, og i 2020 fik hun en kandidatgrad i teoretisk matematik fra samme institution under vejledning af professor Andreas Savas-Halilaj.

I september 2024 afsluttede hun sin ph.d. i matematik fra Queen Mary University of London under vejledning af Dr. Huy The Nguyen. Titlen på hendes afhandling var 'Singularities of High Codimension Mean Curvature Flow'.

Artemis beskriver sine forskningsinteresser således:

”My research interests lie in geometric analysis, particularly geometric flows, such as (high codimension) mean curvature flow, and differential geometry. I study the evolution under the mean curvature flow of smooth, n-dimensional, compact submanifolds that satisfy specific curvature conditions immersed in a Riemannian manifold of dimension n+m, where the main focus is on the case of high codimension, m≥2. I’m also interested in mean curvature flow of codimension one submanifolds”.

Du kan finde Artemis i kontor 04.0.09. Læs mere om hendes forskning på hendes personlige hjemmeside.